projekt

Miasto Łódź jest Beneficjentem projektu „W kierunku Europy”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, numer umowy o dofinansowanie projektu FELD.08.08-IZ.00-0020/24.

Realizatorem projektu jest Zespół Szkół Ekonomii i Usług, ul. Astronautów 19, 93-533 Łódź.

 

TYTUŁ PROJEKTU: W kierunku Europy

OKRES REALIZACJI: 01.05.2025-30.04.2027

 

CEL PROJEKTU

Dostosowanie dwóch kierunków kształcenia zawodowego: technik reklamy i technik organizacji turystyki, prowadzonych w Zespole Szkół Ekonomii i Usług do oczekiwań regionalnego rynku pracy we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz poprawa zdolności do zatrudnienia 40 absolwentów (32K/8M) w terminie od 01.05.2025 do 30.04.2027 poprzez:

  1. rozwój kompetencji kluczowych uczniów w zakresie branżowego języka angielskiego (kierunek technik reklamy oraz technik organizacji turystyki) i języka niemieckiego (kierunek technik organizacji turystyki),
  2. warsztaty proekologiczne dla uczniów,
  3. zajęcia w ramach edukacji włączającej dla uczniów,
  4. objęcie uczniów doradztwem zawodowym,
  5. wsparcie uczniów w zakresie pozyskiwania kompetencji i kwalifikacji zawodowych w ramach kursów i szkoleń,
  6. umożliwienie uczniom nabywania praktycznego doświadczenia poprzez zapewnienie wysokiej jakości staży w przedsiębiorstwach,
  7. doposażenie i modernizacja 3 pracowni w nowoczesny sprzęt, materiały dydaktyczne zapewniające doskonałą jakość kształcenia dla kierunków: technik logistyk i technik ekonomii,
  8. podniesienia kwalifikacji i kompetencji 15 nauczycieli (10K / 5M), w tym 6 nauczyciela kształcenia zawodowego (5K/1M).

 

ZADANIA

  1. Rozwój kompetencji kluczowych oraz realizacja działań społeczno-wychowawczych: warsztaty proekologiczne, zajęcia w ramach edukacji włączającej oraz doradztwo zawodowe
  2. Organizacja kursów i szkoleń dla uczniów/uczennic
  3. Organizacja staży zawodowych dla uczniów/uczennic
  4. Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji nauczycieli
  5. Modernizacja i doposażenie 3 pracowni w nowoczesny sprzęt, materiały dydaktyczne zapewniające doskonałą jakość kształcenia dla kierunków: technik reklamy i technik organizacji turystyki.

 

GRUPY DOCELOWE

Wsparcie w projekcie zaplanowane dla:

  • Uczniów i uczennic uczących się w Zespole Szkół Ekonomii i Usług z dwóch kierunków kształcenia:
    • technik reklamy (klasa II-III), łącznie 20 osób,
    • technik organizacji turystyki (klasa II-III), łącznie 20 osób.
  • nauczycieli i nauczycielek zatrudnionych w Zespole Szkół Ekonomii i Usług, łącznie 15 osób,
  • Zespołu Szkół Ekonomii i Usług.

 

GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU

  • Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 40 osób,
  • Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 40 osób,
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 15 osób,
  • Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1,
  • Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym-40 osób
  • Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 6000 godzin
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 33 osoby
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 12 osób

Projekt przewiduje następujące formy wsparciadla wszystkich uczniów / uczennic biorących udział w projekcie (łącznie 40 osób):

dla wszystkich uczniów / uczennic biorących udział w projekcie (łącznie 40 osób):

·         Doradztwo zawodowe grupowe (3 godz.),

·         Doradztwo zawodowe indywidualne (3 godz./osobę),

·         Zajęcia proekologiczne (10 godz./grupę),

·         Warsztaty Chcemy lepszego świata (2 godz.),

·         Zajęcia w ramach edukacji włączającej (20 godz.),

·         wycieczka do Warszawy na „Niewidzialną Wystawę",

·         Język angielski zawodowy (60 godz)

·         Savoir vivre w pracy i życiu codziennym (18 godz.),

·         Budowanie relacji z klientem (32 godz.),

·         Wykorzystanie social mediów w promocji produktów i usług (18 godz),

·         Team building - jak zbudować aktywny zespół (16 godz.),

·         Staż zawodowy (150 godzin zegarowych), realizowany w okresie wakacyjnym

.

.

.dla uczniów / uczennic z kierunku technik reklamy (2 grupy po 10 osób, łącznie 20 osób):

  • Techniki Rysunku (24 godz.) wraz z udziałem w wyjeździe plenerowym (4 dni);
  • Fotografia reklamowa produktowa (20 godz.),
  • Film reklamowy produktowy (30 godz)
  • Druk 3D z obsługą drukarek 3D (24 godz)
  • Obsługa dronów (20 godz)
  • Udział w Targach Reklamy- wyjazd (2 dni),

.

dla  uczniów / uczennic z kierunku organizacji turystyki (2 grupy po 10 osób, łącznie 20 osób):

  • Język niemiecki zawodowy (60 godz.),
  • Animator czasu wolnego (18 godz.),
  • Jak zostać stewardessą (18 godz.),
  • Rezydent turystyczny (18 godz.),
  • Pracownik biura podróży (27 godz.),
  • Pilot wycieczek (90 godz.) wraz z wyjazdem Study Tour - (3 dni)
  • Realne techniki survivalowe - wyjazd (2 dni),
  • Nauka/doskonalenie pływania 10x45 min.
  • udział w Targach Turystycznych - wyjazd 3-dniowy

.

.

dla nauczycieli/nauczycielek ZSEiU:

  • Szkolenie ”Jak zapobiegać dyskryminacji” (4 godz.) dla 6 osób,
  • Kurs Rezydent turystyczny (18 godz.) dla 2 osób, szkolenie poza szkołą,
  • Kurs Własne biuro podróży (18 godz.), dla 2 osób, szkolenie poza szkołą,
  • Szkolenie Druk 3D w reklamie z obsługą drukarek 3D (30 godz), dla 3 osób,
  • Szkolenie z obsługi dronów (20 godz.), dla 8 osób, szkolenie poza szkołą,
  • Szkolenie Fotografia reklamowa (20 godz.), dla 2 osób,
  • Warsztaty Film reklamowy produktowy (30 godz), dla 4 osób,
  • Szkolenie Terapia krótkoterminowa I stopień (70 godz.), dla 3 osób, szkolenie poza szkołą,

Całkowita wartość projektu: 1 888 299,36 zł

Wartość dofinansowania: 1 699 469,36 zł

Wartość dofinansowania z UE:1 605 054,46 zł

REGULAMIN REKRUTACJI DO PROJEKTU

REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

 

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie