Technik obsługi turystycznej


 

Technik obsługi turystycznej zajmuje się fachowym i kompleksowym świadczeniem usług turystycznych. Jest gotowy do pracy w różnych działach biur podróży, w hotelach specjalizujących się w organizacji kongresów i w hotelach dla biznesmenów.

Jego zadaniem jest planowanie trasy podróży dla klientów indywidualnych lub organizacja grupowych wyjazdów służbowych lub urlopowych.

Potrafi dokonać kalkulacji i rozliczenia imprezy turystycznej, prowadzi również badania popytu oraz kreuje podaż usług turystycznych dla klientów krajowych i zagranicznych, współpracując z innymi uczestnikami rynku. 

 

 

 

 

Idealny kandydat do zawodu powinien:

 

 

 

Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe odbywają się dwukrotnie:

  • w klasie II (kwalifikacja TG.14.Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych)
  • w klasie III (kwalifikacja TG.15.Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych)

Najważniejsze przedmioty zawodowe:

  • podstawy działalności gospodarczej w turystyce,
  • planowanie i organizacja usług turystycznych,
  • marketing usług turystycznych
  • geografia turystyczna
  • informacja turystyczna,
  • język niemiecki zawodowy,
  • język angielski zawodowy

  

 

Praktyki zawodowe

W klasie II i III uczniowie odbywają 8 – tygodniowe praktyki zawodowe w hotelach  

i biurach turystycznych.

Możliwości zatrudnienia.

Absolwent jest przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie profesjonalnej obsługi ruchu turystycznego lub może podjąć pracę:

  • w jednostkach administracji rządowej i samorządowej odpowiedzialnych za organizację i promocję swojego regionu
  • w biurach podróży i agencjach turystycznych
  • w hotelach, zakładach hotelarskich, pensjonatach, domach wczasowych
  • w ośrodkach informacji turystycznej.